miercuri, 25 ianuarie 2017

Mai mult decât o călătorie!


“Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc nu pot citi decât o pagină din ea.”
Cu acest gând am plecat şi noi în călătorie, pentru a descoperi lumea, a vedea frumuseţile ei şi a întâlni oameni si culturi noi.

Cum a început totul... Cu  ceva luni în urmă soţul meu îmi propunea să facem un plan de călătorie pe o perioadă mai lungă de timp, să vizităm locuri îndepărtate  unde să avem ocazia să trăim printre localnici să descoperim spiritul locurilor şi să ne îmbogăţim cu experienţe de neuitat. La început mi s-a părut greu de pus în practică dar odată decişi am reuşit să realizăm un plan şi uite aşa am ajuns la începutul experienţei noastre.

Cel mai greu a fost primul pas, decizia de a pleca în călătorie, de acum rămâne doar să ducem planul la îndeplinire.


După un zbor de mai bine de 11 ore am ajuns în Mauritius o insulă micuţă din Oceanul Indian care ne-a fascinat de la primele filmuleţe ce le-am văzut pe youtube atunci cand ne făceam planul de călătorie.

Pentru a ajunge la cazare, poţi lua taxiul care te va costa iniţial în jur de 50 de dolari (depinde de zona unde vei fi cazat), dar dacă negociezi bine vei putea ajunge şi la jumătate din suma iniţială. 

Plini de emoţii că aventura noastră abia acum începe, am decis să mergem cu autobuzul pentru a simţi pulsul locurilor încă de la început şi am plătit în jur de 3-4 dolari pentru o distanţă de aproximativ 40 de km. 

Autobuzele nu sunt tocmai noi dar ce mi-a plăcut este faptul că localnicii aşteptau pasagerii să coboare din autobuz şi numai după semnul facut de sofer se urcau, lucru ce la noi nu prea îl întâlneşti. Era în jur de 8 dimineaţa şi era foarte aglomerat deoarece copiii mergeu la scoală, într-una din staţii a urcat şi un baieţel care abia işi ducea ghiozdanul,  se uită la mine şi îmi zâmbeşte, îi zâmbesc înapoi..., la puţin timp pentru că nu avea de ce să se ţină mă prinde de mână, mă îndrept temătoare spre el şi îl întreb dacă vrea să stea în braţele mele, spre surprinderea mea vine imediat şi se aşează, mergem aşa cam 15 minute până când a ajuns în staţia unde trebuia să coboare pentru a merge la scoală, îmi zâmbeşte la coborâre şi îmi face din mână. Mi-au rămas în minte ochii lui negrii şi zâmbetul sincer, cât de puţin avem nevoie pentru a avea o zi mai frumoasă.   

Câteva lucruri ce te vor fascina pe această insulă

Are un relief spectaculos, o combinaţie uimitoare între munţi de origine vulcanică (nu foarte abrupţi dar  foarte bine împăduriţi), lagune misterioase şi păduri tropicale.

Clima este tropicală cu temperaturi medii anuale ce depăşesc 23 de grade C,  iar ţărmul este însoţit de recife de corali şi peşti tropicali coloraţi.

Precipitaţiile abundente din sezonul ploios ajută ca insula să işi păstreze verdele crud pe toată durata anului, iar albastrul oceanului şi auriul nisipului o transformă într-o destinaţie greu de uitat şi unde îţi vei dori tot timpul să te reîntorci.

Am ajuns de 2 zile pe insulă de aceea vom povesti mai multe pe parcurs ce le vom descoperi.


















2 comentarii:

  1. Foarte frumoasa initiativa! Abia astept sa postati mai multe poze si intamplari! Cat planuiti sa stati acolo? Ati avut ocazia sa descoperiti traditii noi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Localnicii sunt foarte primitori şi zâmbitori şi cel mai mult ne place că atunci cand vor să îţi vândă ceva încep prin a spune o poveste despre acel produs (o strategie buna de marketing).

      Ștergere