miercuri, 20 septembrie 2017

Culorile Indiei - New Delhi

Se spune că atunci când esti îmbrăcat în culori vii vei avea o zi mai frumoasă, cred că India a pus în practică acest lucru şi aşa încearcă să aducă o pată de culoare în viaţa gri ce o trăiesc cei mai mulţi dintre ei.

India e ţară în care posibilităţile îţi sunt foarte limitate, trebuie sa munceşti mult, extrem de mult ca să îţi depăşeşti situaţia şi să poţi avea un viitor mai bun, de aceea şi foarte mulţi îşi părăsesc ţara şi caută în ţări precum SUA sau Australia o nouă casă. Poate vă gândiţi că în România este la fel, dar nu exista grad de comparaţie în ce condiţii trăiesc în India cea mai mare parte din populaţie.

Te încearcă sentimente greu de descris atunci când te aventurezi pe străzile Indiei, te gândeşti că atunci când ai venit pe lume nu te-a întrebat nimeni: În ce ţară vrei să te naşti? În ce familie? În ce loc de pe Pământ? Pur şi simplu ai venit pe lume... iar tu cel care te-ai născut în România poate chiar ai fost norocos.

După ce am vizitat Vietnam şi Cambodgia am zis că nu există trafic mai haotic, dar odată ajunşi în India am putut vedea, că pe 2 benzi de mers încap şi 3-4 maşini pe aceeaşi linie, nu există maşină care să nu aibă măcar o zgârietură, fiecare conduce pe ce parte doreşte, iar vacile pentru că sunt considerate sacre sunt singurele ce au prioritate şi în faţa cărora se apasă frâna. Traficul din România chiar şi la orele de vârf sună foarte bine.

În New Delhi există câteva mall-uri moderne ce îţi dau impresia că ai ajuns în cu totul o altă ţară, dar imediat ce ai păşit în exterior revii la realitatea tristă şi săracă.

Principalul motiv pentru care am mers în India a fost pentru a vizita Mausoleul Taj Mahal ce se află în Agra la aproximativ 200km de New Delhi, pentru că în urmă cu ceva ani auzisem povestea Mausoleului şi ne-a impresionat foarte mult, iar bucuria a fost extrem de mare când am reuşit să îl vizitam.

Povestea Mausoleului începe cam aşa: se se spune că prințul Khurram (viitorul împărat Shah Jahan), fiul împăratului Mughal al Indiei pe când se plimba printr-o piaţă de mătăsuri a întâlnit o frumoasă prinţesă persană, Arjumand Banu Begum, de care s-a îndrăgostit instant. După 5 ani povestea de dragoste a celor doi prinţi s-a concretizat cu o căsătorie fastuasă.

Prinţul işi iubea prinţesa nespus de mult şi după ce a devenit împărat,  i-a acordat sigiliul regal şi a denumit-o Mumtaz Mahal în traducere "bijuteria palatului". După câţiva ani de fericire Mumtaz Mahal a murit în încercarea de ai dărui împăratului cel de-al 14-lea copil.
Împăratul a fost devastat de pierderea soţiei şi a ordonat să fie doliu doi ani de zile în întreg palatul, dar parcă tot nu i se părea îndeajuns, aşa că s-a hotărât ca peste mormântul ei să îi construiască cel mai frumos monument din lume. După 22 de ani de muncă continuă unde au participat peste 22.000 de muncitori a fost finalizat Taj Mahal considerat una din cele 7 minuni ale lumii.
Construcţia Mausoleului a fost finalizată în întregime în anul 1653, este realizat integral din marmură albă şi atrage anual 7-8 milioane de vizitatori.

De obicei când vine vorba de excursii la diferite obiective le cumpăram online pentru că avem foarte multe oferte care să le comparam şi uneori prindem şi reduceri aşa că am făcut acelaşi lucru şi cu excursia pentru Taj Mahal, am zis că avem puţine zile la dispoziţie şi mai bine o cumpărăm înainte de a ajunge în India pentru a ne asigura că vedem Mausoleul mult dorit. Zis şi făcut, tocmai pentru că ştiam condiţiile din India, am zis că este bine luăm un tur mai scump pentru a nu ne strica nimic bucuria. Din serviciile promise, autobuz de lux chiar, turişti din diferite ţări, ghid în limba engleză şi ora de întoarcere 11 seara, s-a transformat în: autobuz vechi şi murdar şi care abia mergea, pentru că turiştii erau doar din India ghidul nu se obosea să mai traducă şi pentru noi, iar ora de întoarcere a fost 2.30 noaptea. Dar cum din orice experienţă se învaţă câte ceva ne-a prins bine şi aceasta.
Recomandarea noastră este ca în India să luaţi tururile de la hotel pentru că atunci o să aveţi serviciile garantate, deoarece la agenţiile din exterior sau de pe internet, nici cele mai scumpe excursii nu sunt o opţiune sigură.

Pe lângă Taj Mahal în Agra am vizitat şi Agra Fort care a fost principala reşedinţă a dinastiei Mughal până în anul 1638 când capitala s-a mutat de la Agra la Delhi. Fortul este considerat un mic orăşel înconjurat de ziduri înalte, conţine mai multe palate, moschei, săli de audienţă grădini frumoase. Din palatul principal se poate vedea şi Mausoleul Taj Mahal, împăratul Shah Jahan a comandat strategic Mausoleul pentru a-l putea vedea chiar din cameră.

În New Delhi am vizitat moscheea Jama Masjid ce este una din cele mai mari moschei ale Indie,i a fost finalizată în anul 1656 şi poate găzdui 25.000 de persoane. Cred că este primul obiectiv văzut până acum care arată exact la capătul opus faţă de pozele de pe internet, moscheea are mare nevoie de recondiţionare dar şi de curăţenie generală.

Aveam aproximativ un kilometru de mers de la hotel până la moschee şi am zis că o să o luăm încet la pas neştiind în ce ne aventurăm. A fost o experienţă şocantă, pe lângă sutele de mijloace de transport ce mergeau fiecare în direcţia dorită fără nici o regulă de circulaţie, am trecut prin Chandni Chowk ce este una din cele mai aglomerate şi vechi pieţe din New Delhi şi care astăzi încă funcţioneză printre ruine.

Un alt obiectiv vizitat a fost Red Fort din Delhi, principala reşedinţă a dinastiei Mughal după ce capitala statului a fost mutată la Delhi. Forul la prima vedere este asemănător cu cel din Agra iar astăzi găzduieşte o serie de muzee.

Alte obiective din apropiere de New Delhi ce se recomandă a fi vizitate sunt: Lotus Temple, India Gate, Akshardham, Qutb Minar.

Să aveţi o zi de poveste!